Another Dream Comes True

Hey world… Wow it is so excited to write down again here.. 😄 After long long long long time hehe.. Since I have a child, I’m too concern with my real life. Having fun with my baby girl is the best spending time ever. ❤ She tooks my heart and my time so badly. So I don’t have much time to get ‘me time’. Like this time I write it in.. 😊 Sssshshhh… My baby is sleeping right now.. 😝

Oya… Once I have notice you that I will go to the place where my husband is working now. so here I am! I already 1 month and 2 weeks lives in Astana, Kazakhstan. A place I never thought before i could live. Hahahaha.. Yup. Another dream comes true! 😊 I was dreaming that Someday I will live in a country (not Indonesia) which have a snow every year with my hubby n my children. I thought it might be a country in europe or america but Allah’s will is different. Allah sent me to this country. KAZAKHSTAN. Alhamdulillah. 😊
I live in Kazakh’s capital city, Astana. FYI, the coldest city number 2 in the world. IMAGINE…! It has 4 seasons but mostly indonesian people here told me that it just has 2 seasons. ‘Musim Dingin’ dan ‘Musim Dingin bangets’! Hahaha… ⛄

Saking dinginnya kali ya. Sekarang ini masih Autumn. Tapi baruuu ajah nih turun salju. It’s stil 4th October but snows are coming. Kata papah winter disini bisa sampai 6 bulan lamanya. Orang2 pd baru mulai kedinginan, kita dah turun salju. Negara lain udah pd mencair saljunya dan jalan2 di musim semi, salju disini masih aja padat hihi… Well, tetep bersyukur bersyukur dan bersyukur. That one thing I have notice. Allah mengabulkan cita-citaku lagi. Allah mewujudkan mimpi-mimpiku lagi lagi dan lagi. Semakin sadar bahwa Allah sayang banget sama diri ini. Bukannya keGRan yah. Tapi apapun keinginan kita kalau diwujudin sama Allah itu harus bersyukur dan Huznuzon sama Allah 😊 walau tiap hari kedinginan begini, tetep bersyukur dan lihat positif side nya. Allah ngabulin cita-citaku yang kepengen liat salju. Kepengen tinggal di luar negeri sama keluarga. Alhamdulillah semua terwujud 😊

pelajaran yang bisa diambil adalah: jangan takut bermimpi. Bahkan mimpilah atau inginkanlah sesuatu yang dirasa tidak mungkin! Bermimpilah yang BESAR! Jangan setengah-setengah. Karena 1,2, 5, 10 atau bahkan 20 tahun lagi mimpi itu bisa jadi MUNGKIN. Karena gak ada yang gak mungkin kalau kita minta nya sama Allah. 😊
Sekian.

I’ll share my pictures anyway. So enjoy.. 👍😄

20131012-013449.jpg

20131012-013528.jpg

20131012-013805.jpg

20131012-013849.jpg

20131012-013912.jpg

20131012-013946.jpg

Dengan kaitkata

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: